Ajeltiin eilen Oulusta Nurmijärven Lepsämään yöparkkiin Tiinan ja Pekon parkkipaikalle valmiiksi aikaista satamaan siirtymistä ajatellen. Lähdettiin länsisatamaa kohden jo pian aamukuuden jälkeen välttääksemme Helsingin aamuruuhkaa. Kovasti oli töihinmenijöitä jo siihenkin aikaan. Eckerö Linen Finlandia starttasi satamasta klo 9.00 ja saapui Tallinnaan n. 11.15. Autoliiton alennuksella matkailuauton (pituus alle 7 metriä ja korkeus alle 4) hinta maanantaiaamun lähdölle oli 82,40 €. Tiistaina siihen olisi saanut lisätä jo reilut 30 euroa enemmän.
 |
Länsiterminaalissa Helsingissä |

Satamasta auton keula suunnattiin kohti Tartoa perinteisemmän Pärnun/Riikan suunnan sijasta. Tartossa ei tällä kertaa edes pysähdytty, vaan jatkettiin suoraan Latvian rajalle Valgaan. Haettiin Super Alkosta hieman matkaevästä ja ryhdyttiin tutkimaan Campingfyhrerin ja kartan avulla, mitä reittiä lähdettäisiin jatkamaan. Latvian länsiosista leirintäalueita löytyy enemmänkin Jurmalaa myöten, mutta itäisestä Latviasta niitä oppaan mukaan löytyi tasan yksi, läheltä Venäjän rajaa Siverijärven rannalta Kraslavan kaupungin pohjoispuolelta. Päätettiin kuitenkin lähteä tätä eksoottisempaa reittiä, kun Via Baltikaa on menty jo niin monta kertaa. Ajeltiin päämäärää kohden navikalle annettujen gps-koordinaattien opastamana välillä vähän parempia ja välillä paljon huonompiakin teitä pitkin. Matkan varrelle jäi sellaisia paikkoja kuin Smiltene, Gulbene, Rezekne, Malta, Pusa ja Dagda. Maantiet menivät lopulta jo niin pieniksi, että olimme jo täysin varmoja, ettei sieltä kyllä mitään leirintäaluetta voi löytyä. No löytyipä lopulta, mutta ei sinne kyllä muut olleetkaan osanneet.
 |
Itäisessä Latviassa tietöille on tilausta |
 |
Näyttää selfie-kamera kääntävän kuvat peilikuvikseen |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti